Thursday, August 30, 2012

עבודה עם קבלן שיפוצים לאחר רכישת דירה ישנה

כאשר אדם רגיל מהישוב מעוניין לרכוש דירה, ברוב המקרים המזומנים בבנק או מתחת לבלטה לא מספיקים. זה לא מקרי מכיוון שרכישת דירה בימינו היא בעייה שלצערנו רבים מאיתנו נתקלים בה עקב המצב הכלכלי/חברתי. ובכן מה עושים רוב האנשים חסרי הממון, כגון הזוגות הצעירים? לא מתפשרים על איכות הנכס, המיקום שלו, כלומר המחיר נשאר אותו מחיר אבל המשכנתא שבוחרים היא כבדה וחונקת את הזוג למשך עשרות שנים.
כל אדם שמבין מעט בכלכלה יגיד לכם שזו טעות. מאוד לא מומלץ לקשור את עצמכם לחובות ותשלומים כבדים לתקופות ארוכות. עדיף להוריד את הסטנדרטים (שבימינו, לדעתי הם מאוד גבוהים) ולרכוש דירה יותר צנועה, וכשיגיע הזמן ותרוויחו יותר כסף, תשדרגו לדירה מרווחת יותר, במיקום טוב יותר.
אז מה אפשר לעשות כדי לחסוך בעלויות הגבוהות של רכישת דירה? קונים דירה במצב קשה, דירה הרוסה, דירה מוזנחת, ואז משפצים אותה עם קבלן שיפוצים. אם יש לכם ידי זהב ונסיון בשיפוץ אז אתם ברי מזל ויכול להיות שכבר עשיתם זאת בעבר. אנשים רבים הפכו זאת לעסק רווחי. רוכשים דירה ישנה ומוזנחת, משפצים, מוכרים אותה באופן מיידי ומיד מחפשים את המציאה ההרוסה הבאה.
אבל מה לעשות ורובנו לא יודעים איך לשפץ דירות בצורה מקצועית, וכמו כן אין לנו את הזמן לעשות זאת כי אנחנו עסוקים בלעבוד רוב היום. במקרה כזה אתם זקוקים לאיש מקצוע שהוא קבלן שיפוצים טוב וזול שיהפוך את החורבה למקום נעים למגורים.
בגלל שאין לכם הרבה כסף, אין מקום לטעויות בבחירת קבלן שיפוצים. אתם לא רוצים להגיע למצב שבאמצע השיפוץ הכל מופסק מכיוון שתקציב השיפוץ הוכפל ואין לכם כסף להשלים אותו. זה יוביל למצב הכי גרוע, גם בזבזתם את כל הכסף שלכם וגם אין לכם איפה לגור.
אם כן קבלן שיפוצים אמין עם מילה כמו שצריך זה דבר הכרחי אבל לא קל למציאה. המלצה מחברים או משפחה זה תמיד דבר שעוזר, אבל אפשר למצוא באינטרנט קבלן שיפוצים אלמוני ולבקש המלצות ממספר אנשים שהקבלן ביצע עבודות לאחרונה. תתקשרו ותלכו לראות את הדירה ששופצה, אולי תקבלו כמה טיפים מהאנשים, תראו את העבודה בעיניים וגם הם יספרו לכם הכל על ה-קבלן שיפוצים.
גם בשלב ההחלטות על מה לעשות, במקרה שמדובר על קבלן שיפוצים טוב, הוא ימליץ לכם מנסיונו על איך כדאי לשפץ ואילו חומרים עמידים יותר לאורך השנים. תשתדלו להקשיב כי נסיון זה דבר חשוב מאין כמוהו. תשתדלו להיות נחמדים לקבלן בשלב הצעות המחיר מכיוון שכל מי שנותן הצעות מחיר ונושא במשא ומתן מוריד מחיר כאשר העבודה מול לקוח נראית נעימה ומעלה את המחיר כאשר הלקוח נראה מעצבן, לא סגור על עצמו מצד אחד ויודע הכי טוב מצד שני.

No comments: